Logistica, trecerea la soluții ecologice nu mai poate fi evitată. Consumatorii preferă mărcile care își reduc impactul asupra mediului. Logistica ecologică este mai mult decât un punct de discuție, este un imperativ în creștere.

Tot mai mulți consumatori sunt dispuși să-și schimbe obiceiurile de cumpărare din comerțul electronic. Mai ales în scopul reducerii impactul asupra mediului.

La rândul lor, companiile își adaptează lanțurile de aprovizionare și logistica pentru a îndeplini aceste noi așteptări. Tranziția are loc încet, tot mai mulți manageri plasând sustenabilitatea între prioritățile lor corporative.

Totuși, multe companii încă se opun investițiilor în soluții sustenabile.

Atunci când sunt implementate strategiile potrivite pentru tehnologie și lanțul de aprovizionare, aceste soluții pot reduce costurile de livrare și pot crește imaginea de marcă în același timp. Toți vrem reduceri la carburant, nu?

Acest lucru este valabil mai ales pentru logistica de „ultimul kilometru”. Comercianții cu amănuntul și companiile de logistică pot reduce amprenta de carbon și costurile generale.

În acest articol de blog vom analiza ce înseamnă logistica ecologică. Vedem cele mai bune practici pe care fiecare companie le poate adopta pentru a crea un serviciu de livrare ecologic.

Ce este logistica verde?

Logistica verde este practica minimizării impactului asupra mediului al procesului logistic. Această definiție include amprenta de carbon a lanțului de aprovizionare, care se ocupă cu eliminarea deșeurilor, ambalarea, reciclarea, reducerea consumului de energie, etc.

Un lanț de aprovizionare ecologic include logistica în toate etapele sale. În etapele operațiunilor logistice procesul de ecologizare se realizează cel mai ușor prin digitalizare.

Digitalizarea poate fi utilizată pentru a elimina hârtia și a reduce consumul de energie prin combustibili alternativi și eficiență sporită.

Logistica verde și logistica inversă sunt același lucru?

Aceasta este o concepție destul de greșită. Logistica inversă este atunci când un produs „călătorește” înapoi prin fluxul logistic. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive, cum ar fi reciclarea sau returnările.

În timp ce unele tipuri de logistică inversă abordează probleme de mediu, nu toate se referă în mod specific la practicile logistice ecologice.

De exemplu, dacă o companie livrează un nou obiect electronic sau o piesă de mobilier, aceasta poate lua vechiul produs pentru reciclare. Acest lucru este ecologic (și încurajat), dar nu este în sine o logistică durabilă.

Pentru ca procesul logistic în sine să fie considerat ecologic, soluția de transport trebuie să includă eforturi de reducere a emisiilor.

Acest lucru se poate face prin includerea pick-up-urilor de diverse lucruri ca parte a fluxului de livrare al șoferului. De exemplu, un șofer va livra articole anumitor clienți și va prelua alte articole în drumul înapoi la fabrică/depozit.

De ce logistica verde a devenit o prioritate în industria de retail și logistică?

Mărfurile și industria transporturilor au avut un impact major asupra emisiilor de gaze cu efect de seră. Transportul ca sector este cel mai mare „contribuitor” al emisiilor de gaze cu efect de seră.

Comerțul electronic a cunoscut o dezvoltare fără precedent în ultimii ani. Volumul coletelor a crescut, depășind capacitatea multor furnizori de logistică.

Deși acest lucru este alarmant, a determinat toți jucătorii din logistică să recunoască importanța adoptării unei strategii și practici logistice ecologice în lanțurile lor de aprovizionare.

Costul de a (nu) deveni ecologic

Comercianții cu amănuntul și companiile de logistică ce nu devin ecologice vor fi lăsate în urmă.

Acesta va fi un efort combinat între companii și furnizorii de logistică. Toți vor căuta să reducă amprenta de carbon. Consumatorii caută modalități de a-și reduce personal impactul asupra mediului înconjurător.

Mulți sunt dispuși să plătească o primă pentru produse mai ecologice. O companie care nu adoptă operațiuni de logistică ecologică va fi în dezavantaj semnificativ.

Cu un management corect al lanțului de aprovizionare, practicile ecologice creează procese mai eficiente. Acestea scad consumul de energie, care, pe termen lung, reduce costurile.

Acest lucru poate fi văzut în rutele de livrare. Atunci când industria transporturilor acordă prioritate sustenabilității, sunt capabile să reducă timpul petrecut efectuând aceeași cantitate de livrări.

Reducerea timpului duce la o densitate mai mare a livrărilor și, prin urmare, la o amprentă de carbon mai mică.

Reducerea costurilor prin logistica ecologică

Livrarea trebuie să fie mai ecologică, dar nu trebuie să fie o povară costisitoare. De fapt, un accent asupra mediului merge mână în mână cu reducerea costurilor lanțului de aprovizionare. Iată șapte modalități de a vă asigura că operațiunile de livrare sunt cât mai ecologice și eficiente posibil.

7 moduri de a reduce costurile prin logistica ecologică:

  1. adoptați opțiuni de livrare ecologică;
  2. automatizați optimizarea rutei pentru a crește eficiența vehiculului;
  3. folosiți planificarea rutelor pentru a crește densitatea livrărilor;
  4. folosiți vehicule electrice de livrare;
  5. efectuați livrări hiperlocale din magazinele din apropiere;
  6. folosiți biciclete pentru livrarea locală, urbană;
  7. digitalizați procesele care au loc pe hârtie, de la detaliile produsului până la dovada livrării.

Opțiunile de livrare ecologică ale produselor

Livrarea la cerere este extrem de risipitoare. Curierii livrează câteva articole într-un vehicul care ar putea prelua cu ușurință mult mai multe pachete. Credeți sau nu, nu este întotdeauna necesar!

Mulți clienți vor alege să economisească bani și să primească comanda puțin mai târziu. Chiar și mutarea unei comenzi de la livrare în aceeași zi la livrare în ziua următoare oferă timp pentru expediere optimizată.

În general, se ajunge la costuri mai mici pentru companie. Toată lumea are de câștigat: clientul plătește mai puțin, tu plătești mai puțin, iar mediul plătește mai puțin.

Sporiți eficiența vehiculului cu optimizarea automată a traseului

Este simplu: cu cât consumă mai puțini, cu atât contribuția la emisiile de gaze cu efect de seră este mai mică.

Progresele tehnologice de astăzi din industria logistică permit optimizarea automată a rutelor, crescând astfel eficiența vehiculului. Prin crearea unor rute mai eficiente, costurile sunt reduse, iar consumul de energie scade.

Combinați mărfurile pentru o densitate mai mare a livrărilor

Acest lucru merge mână în mână cu planificarea automată a rutei. Prin gruparea mărfurilor, companiile pot reduce numărul de vehicule trimise pe traseu și își pot maximiza eficiența energetică.

Folosiți managementul inteligent al flotei pentru a trimite vehicule electrice

Folosind managementul inteligent al flotei, algoritmii pot prioritiza mai întâi trimiterea unei flote ecologice. Acest lucru se poate face prin achiziționarea de vehicule „verzi” sau prin colaborarea cu o flotă de vehicule ecologice.

Efectuați livrări hiperlocale din magazine, mai degrabă decât din depozitele regionale

Deși acest lucru poate părea contraintuitiv, livrările hiperlocale pot reduce costurile comercianților cu amănuntul, eliminând taxele mari de expediere și costurile centrului de distribuție.

Livrarea locală permite atât livrarea mai rapidă, cât și reducerea costurilor cu combustibilul.

Utilizați biciclete pentru livrări locale, urbane

În timp ce SLA-urile urgente lasă spațiu minim pentru optimizarea rutei, există alte modalități de a menține livrarea ecologică. De exemplu, începând cu efectuarea livrărilor locale cu bicicleta sau pe jos.

Este posibil ca bicicletele să nu fie opțiunea potrivită pentru toate produsele. Însă ele pot fi soluția perfectă pentru livrările hiperlocale urbane de comenzi mici.

Fără combustibil, fără emisii și persoana care livrează se antrenează chiar în timpul lucrului.

Digitalizați procesele care azi au loc pe hârtie

Expedierile sunt pline de hârtie: detalii despre comandă, facturi și dovada livrării, pentru a numi doar câteva. Nu există niciun motiv pentru care comercianții sau companiile de logistică să folosească hârtia.

Progresele și aplicațiile tehnologice facilitează digitalizarea tuturor operațiunilor și reducerea costurilor cu hârtia, precum și salvarea copacilor, într-un final.

Provocările măsurării și raportării din logistica verde

Cum măsurați și raportați eficiența energetică? Fără o modalitate de măsurare a rezultatelor este imposibil să se asigure rentabilitatea investițiilor pentru inițiativele ecologice.

Pe lângă colectarea datelor, companiile trebuie să fie capabile să raporteze părților interesate din fluxul de livrare reducerile lor de carbon.

De exemplu, imaginați-vă că trimiteți următorul mesaj automat către clienți: „Felicitări! Ați salvat 5 copaci cu această livrare!”

Aceasta este o modalitate excelentă de a păstra clienții loiali și de a simți cu adevărat că fac diferența, alegând opțiuni de livrare durabile. De asemenea, mărcile trebuie să conștientizeze clienții despre aceste servicii.

Aceștia pot alege să stimuleze serviciile mai ecologice, făcându-le implicite la plată. Astfel de servicii pot include timpi de livrare mai mici, eliminarea unui produs mai vechi, opțiuni de ambalare durabile sau de returnare.

Luați măsuri pentru a ajunge la zero deșeuri

Deși nu toate organizațiile aleargă să adopte strategii de logistică ecologică, mesajul de pe piață este clar. O companie care abordează problemele de mediu din lanțul său de aprovizionare va constata multe beneficii.

Pentru a crea cu succes logistică ecologică și rentabilă, companiile trebuie să acorde prioritate sustenabilității proceselor logistice. Inclusiv adoptarea tehnologiei și colaborarea cu partenerii ecologici.

Acești pași sunt esențiali pentru a avea un impact real și a-l comunica părților interesate.

Logistica verde devine o preocupare de vârf pentru toți cei implicați în proces. Companiile ce încorporează practici ecologice vor putea nu numai să mulțumească clienții. Ci și să reducă semnificativ costurile cu combustibilul și cu amprenta de carbon, lăsând lumea noastră mai bună decât este în prezent.

Pentru consultanță SEO și servicii SEO puteți intra în contact cu noi!

Autor

Comentariile sunt închise.