Skip to content
Comentarii, cum te ajută la optimizare SEO

Comentarii, cum te ajută la optimizare SEO

Comentarii, cum te ajută la optimizare SEO, informații utile. Contribuția acestora la calitatea generală a fiecărei pagini web, dacă este indexabilă.

Introducere

Este important să analizăm calitatea conținutului pe fiecare website. Am scris mult despre diversele probleme de calitate de pe website-urile afectate negativ de actualizările de bază. Este greu să ignorăm importanța a ceea ce se numește ”indexarea calității”.

Acest lucru asigură indexarea unui conținut de cea mai înaltă calitate. În același timp, conținutul de o calitate scăzută sau subțire rămâne neindexat. Nu uitați, Google a explicat că are în vedere fiecare pagină indexată la evaluarea calității.

Este important să înțelegem ce pagini indexează Google și care părți ale unei pagini sunt indexabile. Mulți proprietari de website-uri nu realizează cum contribuie acele comentarii la calitatea generală a fiecărei pagini.

De asemenea, comentariile ajută la alcătuirea conținutului din pagină. Doriți, cu siguranță, să știți cum sunt gestionate de Google comentariile utilizatorilor de pe website. Aceasta este un preambul la următoarea secțiune a acestei postări.

Barry, John și un panda intră într-un bar…

Comentarii

Comentariile de pe blog ajută la alcătuirea conținutului din pagină. B. Schwartz l-a întrebat pe J. Mueller de ce Search Engine Roundtable a fost afectată negativ de o actualizare Panda medievală. John a explicat că o serie de comentarii de o calitate scăzută pot trage o pagină în jos. În consecință, tot website-ul, deoarece Google ține cont de fiecare pagină la evaluarea calității.

Așadar, comentariile de o înaltă calitate vă pot sprijini în eforturile dvs. Prin urmare, proprietarii website-urilor ar trebui să modereze foarte mult comentariile din bloguri și articole. Aceștia trebuie să se asigure că doar comentariile de înaltă calitate care adaugă valoare sunt publicate.

Comentariile pot ajuta … și comentariile pot dăuna. Acesta este motivul pentru care este important să știm cum gestionează Google situația.

Comentarii în versiunile HTML statice și redate

Unele dintre comentarii sunt prezente în HTML static, fiind ușor indexabile. Altele pot necesita redarea JavaScript, apărând doar în HTML redat. Există și unele sisteme de comentarii terțe. Acestea sunt conținute într-un iframe care oferă propria situație unică.

S-au produs confuzii cu privire la ceea ce este de fapt indexat din punct de vedere al comentariilor.

În ceea ce privește redarea, în trecut puteați adăuga comentarii prin JavaScript. Astfel, vă puteați simți relativ sigur că Google nu va vedea aceste comentarii. Ei bine, lucrurile s-au schimbat definitiv în ultimii câțiva ani.

Google a lucrat mult cu indexarea conținutului JavaScript. Comentariile bazate pe JS pot fi, adesea, indexate. Este important ca acel conținut să fie prezent atunci când pagina se încarcă. Nu trebuie să fie necesare acțiuni ale utilizatorului.

Așadar, comentariile utilizatorului au un impact asupra calității conținutului pentru o anumită pagină. Astfel, se contribuie la calitatea generală a unui website. Doriți, cu siguranță, o înțelegere solidă a propriei configurații de comentarii.

Vreți să înțelegeți modalitățile de a testa ceea ce este redat și indexat. Implementați modificările pentru a vă asigura că faceți un pas bun înainte dintr-o perspectivă de calitate.

Nu fiți prea încrezători

Comentarii de la Utilizatori

Unii dintre voi ați putea fi extrem de încrezători că aveți comentarii uimitoare de la utilizatori. Acestea vă oferă multă valoare adăugată. Acesta este un început minunat, dar ajută într-adevăr website-ul dvs.? Din păcate, s-ar putea să omiteți a doua parte a ecuației. Aceste comentarii de pe blog sau din articole sunt, de fapt, indexate?

Unele comentarii nu sunt deloc indexate, unele necesită redare JavaScript. Altele se încarcă numai după acțiunea utilizatorului, alteori comentariile sunt indexate pe pagini terțe. Uneori, Google este în măsură să indexeze comentariile, însă alege să nu facă acest lucru. Voi arăta câteva exemple în acest sens în postarea de pe blog.

Și, după cum am menționat anterior, sistemele de comentarii ale terțelor părți adesea le încarcă într-un iframe. Nu înseamnă neapărat că acel conținut nu va fi asociat cu paginile dvs. Google poate alege să asocieze conținut iframed cu pagina dvs. sau nu. Din nou, un alt motiv pentru a testa puternic acest lucru.

Comentarii ale utilizatorilor și diferența dintre indexabilitate și indexare

Voi oferi câțiva pași pe care îi puteți face pentru a înțelege mai bine dacă sunt indexate comentariile. Nu uitați, există mai mulți factori implicați aici…deci s-ar putea să fiți surprinși de ceea ce veți găsi. Veți înțelege dacă acele comentarii sunt indexabile și dacă sunt de fapt indexate. Două chestiuni care trebuie tratate separat.

În cazul în care comentariile sunt indexate, este important să vă dați seama dacă ar trebui să fie. Trebuie să moderați întotdeauna comentariile și să vă asigurați că acestea oferă o valoare. În caz contrar, le-aș păstra în afara indexului Google.

1. Comentariile dvs. sunt indexabile?

Primul pas este să stabiliți dacă Google vă poate indexa comentariile. De exemplu, unele website-uri pot utiliza un proces în care comentariile sunt în HTML static.

Acesta este cel mai bun mod de a vă asigura că Google poate vedea comentariile și le va indexa rapid. Poate fi necesară o dezvoltare personalizată. De exemplu, dacă utilizați sisteme populare de comentarii ale unor terțe părți, precum Disqus.

Deci, lansați o postare sau un articol pe blog cu comentarii și pregătiți-vă să verificați HTML-ul static și redat. Acest lucru vă va permite să înțelegeți ce este indexabil din start față de necesitatea JavaScript.

Există mai multe instrumente pe care le puteți utiliza pentru a verifica un HTML static versus redat. Unii vor face acest lucru în masă, în timp ce alții vor verifica doar o singură pagină.

Cum putem verifica cele două versiuni HTML

Cea mai rapidă modalitate de a verifica cele două versiuni HTML este de a ”view source” în Chrome. Puteți vizualiza și un articol despre audit SEO cu Google Chrome. Astfel, vi se va arăta HTML-ul static. Apoi, puteți reveni la pagină, faceți click dreapta și selectați ”inspect”. Aceasta vă va arăta HTML-ul redat.

Puteți să vă căutați comentariile atunci când le verificați pentru a vedea dacă apar în HTML static sau redat. Puteți găsi comentarii care nu apar în HTML redat dacă este necesară acțiunea utilizatorului pentru a le vizualiza. De exemplu, un click pe un buton pentru a declanșa sistemul de comentarii.

Din perspectiva instrumentului Google, puteți utiliza instrumentul de inspecție a URL-ului din GSC. Astfel, puteți vizualiza HTML-ul pentru pagina accesată și apoi testa URL-ul live. Acesta vă va afișa un HTML redat.

Puteți testa URL-ul în direct și, de asemenea, să vedeți dacă apar comentariile în HTML redat. Din nou, Google ar trebui să poată indexa comentariile. Asta nu înseamnă că o va face…dar ar putea.

Puteți utiliza, de asemenea, testul de compatibilitate Google pentru telefonul mobil. Astfel, vă va arăta HTML-ul redat după ce ați preluat URL-ul prin intermediul Googlebot Smartphone.

Mulți oameni încă nu utilizează Google Rich Results Test, care vă arată HTML-ul redat pentru desktop sau mobil. Astfel, puteți verifica un user-agent atât în Googlebot desktop cât și Googlebot smartphone.

Instrumentul de testare pentru mobil și inspecția URL-ului va utiliza doar crawler-ul implicit. Acesta este Googlebot pentru smartphone-uri, când website-ul a fost mutat la mobil pentru prima indexare.

Am lăsat afară câteva instrumente, întrucât nu au interpretat niște comentarii iframed dintr-un anumit motiv. Google poate reda acele comentarii și uneori indexează și asociază comentariile cu pagina la îndemână.

Deci, pentru a fi în siguranță, aș folosi una dintre metodele enumerate mai sus pentru testare.

2. Indexabil nu înseamnă indexat

Acum ar trebui să înțelegeți mai bine dacă aveți comentarii indexabile. Acesta este primul pas. Dacă moderați foarte multe comentarii de înaltă calitate doriți ca acestea să fie indexate și nu doar indexabile. Google nu indexează toate paginile sau fiecare conținut de pe o pagină.

Sistemele Google pot alege să nu indexeze anumite lucruri pe baza unui număr de factori.

Cea mai bună metodă de a înțelege dacă aveți comentarii indexate este printr-o abordare a vechii școli. Accesați Google și căutați în mod special acele comentarii dintre ghilimele. Puteți combina această tehnică printr-o comandă de website. Astfel, puteți limita căutarea la propriul dvs. website.

Când faceți acest lucru, s-ar putea să fiți surprinși de ceea ce o să găsiți. Găsesc uneori că Google nu indexează comentariile anumitor website-uri atunci când am crezut că ar fi trebuit. Sau, comentariile sunt indexate, dar atribuite unei pagini de profil conectate cu un sistem de comentarii, cum ar fi Disqus.

Este posibil să descoperiți că alte pagini de pe website-ul dvs. sunt asociate cu comentariile. Fragmentele de comentarii sunt adăugate în modulele de ”conținut înrudit” din alte articole de pe blog. Astfel, utilizatorii sunt încurajați să dea click pentru a vedea acele articole.

Această etapă este foarte importantă. Nu plecați de la ideea că Google indexează tot conținutul indexabil. Nu este cazul. Asigurați-vă că vă testați propriul website pentru a vedea ce face Google de fapt. Dacă aveți comentarii de înaltă calitate, asigurați-vă că vă ajută paginile.

Dacă aveți comentarii de o calitate inferioară, observați dacă sunt indexate. În acest caz, trebuie să vă asigurați că așa ceva nu se va întâmpla.

Iată câteva exemple:

  • comentarii native în WordPress indexate în HTML static;
  • mai multe comentarii indexate în HTML static;
  • comentarii Disqus indexate și asociate cu pagina la îndemână;
  • mai multe comentarii Disqus indexate și asociate cu pagina la îndemână;
  • comentarii Disqus indexate, dar asociate cu un profil de pe disqus.com și nu postarea propriu-zisă pe blog;
  • comentariile Disqus au fost indexate, dar asociate cu alte pagini în care au apărut comentariile;
  • comentariile care necesită acțiuni ale utilizatorului sunt indexate, dar asociate cu o altă pagină de pe website;
  • comentarii Facebook în HTML redat, care sunt indexate și asociate cu pagina la îndemână.

După cum vedeți, rezultatele sunt peste tot. Acesta este motivul pentru care e atât de important să îți testezi foarte mult propria situație. Știți ce este indexabil și apoi ce este de fapt indexat de Google. Ați putea fi surprins de ceea ce găsiți…

3. Publicarea de comentarii în HTML-ul static

Dacă website-ul dvs. are comentarii, cu siguranță doriți ca acestea să fie indexate. Cea mai sigură abordare este să vă asigurați că acele comentarii de pe blog sunt în HTML static. Comentariile implicite din WordPress sunt publicate în HTML static.

Dacă nu utilizați un sistem de comentarii de la terți, atunci probabil că aveți noroc. Dacă utilizați un sistem precum Disqus, publicarea comentariilor în HTML static va necesita unele activități suplimentare de dezvoltare. Nu toate sistemele terțe vor suporta o opțiune de stocare locală.

De exemplu, Disqus oferă o opțiune de stocare locală. Așadar, fiecare pagină va conține comentariile dvs. fără a necesita redarea JavaScript. De asemenea, nu va solicita Google să ia decizii cu privire la conținutul iframed.

4. Blocarea comentariilor utilizatorilor de a fi indexate prin solicitarea acțiunii utilizatorului

O abordare a unor website-uri este de a solicita utilizatorilor să ia măsuri pentru a vedea comentariile. Acest lucru poate împiedica Google să vadă comentariile, deoarece acesta, de obicei, nu va da click pe un website.

Unele website-uri vor afișa comentariile numai după ce un utilizator dă click pe un buton pentru a le dezvălui. Acesta este un mod de a vă asigura că Google nu va vedea comentariile în HTML static sau redat. Dar, din nou, asigurați-vă că aveți o configurare ce funcționează așa cum vă doriți.

Sfaturi finale pentru a înțelege diferența dintre comentarii indexabile sau indexate

După ce ați citit această postare, sunt sigur că vreți să vă testați propriile comentarii. Vreți să vedeți ce indexează Google și ce nu. Google ține cont de fiecare pagină la evaluarea calității. Comentariile ajută la alcătuirea conținutului de pe fiecare pagină.

Iată câteva informații utile:

  • moderați puternic. Comentariile ajută la alcătuirea conținutului din pagină. Nu lăsați comentarii de calitate scăzută pe website-ul dvs;
  • înțelegeți dacă aveți comentarii indexabile. Nu uitați, există o diferență între indexabil și indexat. Folosiți instrumentele și tehnicile oferite de mine în acest articol. Astfel, vedeți dacă sunt comentarii localizate în HTML static sau redat. Aceasta este prima parte a ecuației;
  • mai apoi, aflați dacă aveți comentarii indexate. Folosiți tehnicile pe care le-am enumerat mai devreme pentru a vedea dacă Google indexează într-adevăr comentariile. Observați dacă asociază acel conținut cu pagina la îndemână. Din nou, s-ar putea să fii surprins de ceea ce găsești;
  • doriți comentariile dvs. în HTML static, cel mai simplu mod de a vă asigura că sunt indexate? În acest caz, puteți utiliza o abordare de stocare locală dacă nu doriți să vă bazați pe redarea JS. Verificați documentația din sistemul de comentarii de la terți pe care îl utilizați. Vedeți dacă aceasta este o variantă. De exemplu, Disqus oferă o opțiune de stocare locală;
  • dacă doriți să blocați comentariile de a fi indexate, puteți alege să afișați sistemul de comentarii doar prin acțiunea utilizatorului. Prin urmare, un utilizator trebuie să acționeze (de exemplu, printr-un click) pentru a dezvălui comentariile. Acestă acțiune poate păstra comentariile ascunse de Google. Asigurați-vă că vă testați configurația pentru a vedea dacă este cazul;
  • desigur, puteți alege să nu aveți comentarii deloc. Multe website-uri parcurg această cale și este o opțiune. Dacă nu puteți modera, atunci aceasta ar putea fi o abordare bună. Astfel, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la ceea ce este indexabil sau indexat.

Rezumat: comentarii indexabile versus comentarii indexate

În această postare, am abordat importanța înțelegerii comentariilor dvs. indexabile și indexate. La fel ca multe alte subiecte din SEO, este extrem de important să testați propria configurație. Astfel, puteți vedea cum Google vă gestionează comentariile utilizatorilor.

Comentariile ajută la alcătuirea conținutului din pagină, fiecare fiind contorizat la evaluarea calității pentru un website. Este foarte important să înțelegem ce este indexat și ce nu.

Acum, nu ezitați să postați un … comentariu. 🙂

Back To Top