Cafeina, cât de mult durează efectul cafelei și care sunt cele mai tari. Ahh…cafeaua. Este primul nostru gând al zilei în momentul în care ne trezim.

De asemenea, este una dintre motivele noastre preferate pentru a face o pauză cu colegii de la birou. În ambele cazuri, deseori dorim un espresso. Știm că o doză din cafeina noastră ne va stimula imediat fizic.

Vom fi mai energici și în alertă.

Dar cât durează efectele acestei cafele? Cât durează ca organismul nostru să simtă infuzia unei capsule Lavazza? Mai jos am încercat să răspundem la aceste întrebări utile și la alte câteva dileme ale noastre.

Cafeina și efectele unui espresso: durata

Cafeina este un compus chimic. Atunci când este consumată oral, e absorbită complet și rapid de organism. Efectul stimulant al cafelei durează în medie aproximativ patru ore. Cu toate acestea, orele pot varia, de la două la opt.

De fapt, durata efectelor cafelei variază de la o persoană la alta. La adulți, timpul de înjumătățire al cafeinei depinde de diferiți factori. Este intervalul de timp necesar pentru ca organismul să elimine 50% din substanță:

  • vârsta;
  • greutatea;
  • starea de graviditate;
  • dacă persoana consumă medicamente;
  • starea ficatului.
  • cafeina rămâne în corpul unui fumător jumătate din timpul în care rămâne în cel al unui nefumător.

Efectele espresso-ului: vârful și metabolismul

Cât timp durează cafeina pentru a avea efect? Nu mult, deoarece este metabolizată rapid de către ficat. Efectele sale încep în general la câteva minute după consum.

Articole recomandate:

Acționează rapid iar nivelurile de cafeină ating apogeul într-o perioadă care variază. De regulă, între zece și patruzeci și cinci de minute după consumul unei capsule Illy.

Odată ce substanța a fost complet asimilată de organism, efectul cafelei dispare complet. Evident, cu cât consumați mai multă cafeină, cu atât este mai puternic efectul stimulant asupra corpului.

Cafeina: care sunt efectele acesteia?

Dar ce ne face să dorim cafeaua atât de mult ca parte a rutinei noastre de zi cu zi? Sunteți un iubitor de cafea? Suntem siguri că o să vă îndrăgostiți de aroma inimitabilă care se găsește doar în espresso-ul italian real.

Dar nu este doar o chestiune de gust. Cafeina are multe efecte asupra organismului atunci când e consumată zilnic. De fapt, aceasta:

  • este cea mai mare sursă de antioxidanți;
  • este energizantă;
  • stimulează unele dintre funcțiile creierului;
  • ajută la accelerarea metabolismului;
  • conține vitamine din grupa B, mangan, potasiu și magneziu;
  • reduce riscul de diabet de tip 2;
  • contribuie la prevenirea unor boli precum Alzheimer și Parkinson.

La fel ca în multe domenii ale vieții, este important să nu depășim cantitatea zilnică de consum. Cinci cafele pe zi reprezintă cantitatea maximă permisă de experți.

Pe de altă parte, trei căni pe zi sunt defapt gândite să ne prelungească durata de viață. Cel puțin conform concluziilor unui studiu al Agenției Internaționale de Cercetare a Cancerului și Imperial College.

Și vorbind despre cantitate: ce tip de espresso preferați? Descoperiți tipul care conține cea mai mare cantitate de cafeină între ristretto, scurt și lung.

Ristretto, scurt și lung: unde se află cafeina în cantitatea cea mai mare

CafeinaUnii oameni tânjesc după o mică „explozie” de energie. Între timp, sunt alții care se tem să numere oile până în zori. Apoi, există oameni care trebuie să-și restricționeze aportul de cafeină în timpul sarcinii.

Nu în ultimul rând, sunt cei care pur și simplu nu vor să exagereze. Ne-am întrebat cu toții, mai devreme sau mai târziu: care e cafeaua cea mai puternică? Lungă, scurtă sau ristretto?

Pentru a răspunde la această întrebare, mai întâi trebuie să facem o scurtă călătorie către plantații. Într-adevăr, condițiile meteorologice variabile pot afecta deja semnificativ cantitatea de cafeină din cafea.

Chiar și în aceeași varietate de arabică sau robusta. Natural, următoarea fază a procesului de preparare a cafelei poate influența și prezența acestei substanțe.

Prăjirea, măcinarea și cafeina

Când diferite soiuri de boabe de cafea ajung la prăjire, acestea sunt supuse proceselor de prăjire și măcinare. Acestea, la rândul lor au consecințe asupra conținutului de cafeină al cafelei.

Acest lucru se poate întâmpla, în special, datorită intensității prăjirii. Dacă boabele sunt prăjite până când devin foarte închise, acest lucru poate reduce (ușor) prezența cafeinei.

În schimb, măcinarea cafelei la o textură fină o face mai puternică. În acest fel, când apa trece prin ea, substanțele conținute în cafea sunt extrase mai ușor.

Ce cafea conține cea mai mare cantitate de cafeină?

Nu doar condițiile meteorologice și procesul folosit pentru prepararea boabelor contează. Modul în care ne pregătim un espresso poate schimba semnificativ conținutul de cafeină. Să vedem cum se poate întâmpla așa ceva.

1. Caffè ristretto

În medie, cafeaua ristretto conține aproximativ 15-25 mililitri de băutură. Concentrația ridicată a favorizat credința populară că ristretto este la fel de puternică. Dar nimic nu putea fi mai departe de adevăr. De fapt, este exact opusul:

Aceasta e cea mai ușoară variantă de cafea deoarece conține o cantitate mică de cafeină.

2. Caffè corto

Caffè corto este un espresso normal, care corespunde la aproximativ 30-50 de mililitri într-o ceașcă. Aceasta conține o cantitate de cafeină cuprinsă între 30 și 60 mg.

Cantitatea variază, de asemenea, în funcție de modul în care este preparată. De exemplu, cu ajutorul oalei moka, a unui expresor de cafea dacă este o cafea turcească.

3. Caffè lungo

Asemeni cafelei americane clasice, cafeaua lungă are o concentrație mult mai mică de arome. Vorbim de o băutură de aproximativ 130-170 de mililitri.

O caracteristică ce se dovedește adesea înșelătoare. Mulți presupun că aroma este semnul unei băuturi mai ușoare. Dimpotrivă: cantitatea mai mare de apă conținută în ceașcă înseamnă că se extrage mai multă cafeină. Între 70 și 120 mg. Deci, cafeaua lungă este cea mai puternică dintre aceste tipuri.

Cafeaua în care cafeina are un conținut scăzut

Scopul dvs. nu e să obțineți acea energie în plus? Doriți să consumați mai puțină cafeină? Puteți încerca alternativele ușoare, clasice: cafea cu orz și cafea cu cicoare.

Băuturi ce au un singur lucru în comun cu licoarea noastră iubită: numele.

1. 100% Arabica

Nu doriți să renunțați la gustul deosebit al unui espresso? Puteți alege cafeaua 100% Arabica, fie măcinată, în paduri sau în capsule.

De fapt, dintre diversele tipuri de boabe de cafea, soiul Arabica este cel care conține cea mai puțin cafeină. Mai exact, aproximativ jumătate din cantitatea conținută în Robusta, a doua cea mai populară din lume.

2. Cafeaua decafeinizată

Și apoi, desigur, există cea mai evidentă soluție: cafeaua fără cafeină. În cafeaua decafeinizată, cafeina este eliminată printr-o metodă 100% naturală. Această soluție lasă gustul și aroma intactă.

Încercați chiar acum: descoperiți cafeaua măcinată decafeinizată. Un amestec disponibil și în capsulele compatibile Nespresso și în paduri universale. Este cu adevărat altceva!

Autor

Comentariile sunt închise.