Social media, cum puteți să vă promovați prin rețelele de socializare. Interacțiunea cu un public…
Lizibilitate, 3 sfaturi practice de îmbunătățire a unui website
Lizibilitate, 3 sfaturi practice de îmbunătățire a unui website. Adesea trecută cu vederea, lizibilitatea este o parte esențială în crearea de conținut sau mai ales advertoriale.
Introducere, Lizibilitate
Multă lume caută să creeze conținut web eficient. Trebui să veniți cu idei de subiecte, să vă vizați cu atenție publicul. Avem un articol pe acest blog legat de cum putem avea un marketing de conținut eficient. Vă invităm să îl parcurgeți.
Este important să vă asigurați că aveți un conținut care poate fi citit. Adesea trecută cu vederea, lizibilitatea e o parte esențială în crearea de conținut.
Cu alte cuvinte, veți dori să luați în considerare cât de ușor pot fi citite, de către utilizatori, textele. Un nivel ridicat de lizibilitate înseamnă un conținut simplu de înțeles. Pe de altă parte, o lizibilitate slabă înseamnă un conținut mai greu de înțeles.
Din fericire, există o mulțime de modalități prin care puteți îmbunătăți aceste valori.
În acest articol, vom explica elementele de bază ale lizibilității. Vom clarifica ce înseamnă un conținut ”citibil”. Vom aborda și câteva modalități prin care puteți îmbunătăți nivelul de lizibilitate generală. Să începem!
Ce este și de ce contează o lizibilitate bună
Este corect să presupunem că doriți un conținut văzut de cât mai multe persoane. Drept urmare, puteți petrece ore întregi cercetând tendințele actuale. Și mai bine, puteți îmbunătăți strategia de optimizare SEO.
Dacă doriți vizibilitate maximă, va trebui să luați în considerare cât de accesibil este website-ul dvs. Accesibilitatea se referă la procesul de asigurare a utilizării website-ului de către toți. Aici sunt incluse și persoanele cu dizabilități sau alte limitări.
Numeroși factori contribuie la un website complet accesibil.
Un ”jucător” care este deseori trecut cu vederea e nivelul de lizibilitate. Acesta este un termen folosit pentru a descrie cât de ușor este pentru cititori să înțeleagă conținutul. Un nivel scăzut de lizibilitate înseamnă un conținut scris mai greu de înțeles.
Pe de altă parte, un nivel de lizibilitate ridicat demonstrează că website-ul este mai accesibil.
Inclusivitatea ar trebui să fie suficientă pentru a îmbunătăți accesibilitatea website-ului dvs. Un nivel ridicat de lizibilitate este benefic website-ului în moduri mai directe.
De exemplu, o copie bine scrisă oferă utilizatorilor o experiență mult mai bună. Acest lucru poate contribui apoi la clasamente mai mari în motoarele de căutare. Articole foarte interesante veți găsi și pe website-ul vpsssl.com, un website care prezintă informații despre hosting.
Ce constituie (și ce nu) un conținut lizibil
Dacă nu sunteți sigur de cât de lizibil este conținutul dvs., puteți utiliza un instrument ca Yoast. Acesta se bazează pe formule bine stabilite, în special testul Flesch Reading Ease. Aceasta este una dintre cele mai vechi și mai precise formule de citire. Este, adesea, folosită ca un reper.
În cadrul acestui sistem, formula de lizibilitate este:
RE = 206.835 – (1.015 x ASL) – (84,6 x ASW)
”RE” înseamnă Reading Ease iar ”ASL” înseamnă lungimea medie a propoziției. ”ASW” se referă la silabele medii pe cuvânt. Calculul cântărește acești trei factori SEO și vă oferă un scor final, pe baza acestora.
Orice între 90-100 este considerat foarte ușor de citit. Un scor de 30 sau mai mic înseamnă un conținut care probabil va crea confuzie multor cititori.
La fel ca în cazul oricărui aspect al accesibilității, multe lucruri creează conținut care poate fi citit. După cum puteți vedea în formula de mai sus, lungimea textului este deosebit de importantă. Oamenii citesc doar aproximativ 20% din textul de pe o pagină medie.
Un text excesiv de mare va împiedica oamenii să îl citească în continuare. Acest lucru este valabil mai ales în cazul în care conține cuvinte cheie sau expresii peste nivelul mediu de citire.
3 sfaturi pentru îmbunătățirea nivelului de lizibilitate
Acest subiect poate părea greu de abordat de la început și dificil de aflat de unde să începeți. Pentru a vă ușura munca, am adunat trei tactici de creștere a lizibilității. Puteți să le implementați cu succes pe website, imediat.
1. Utilizați propoziții și paragrafe scurte
În sens general, cu cât sunt mai lungi propozițiile, cu atât devin mai greu de urmărit. Așa că, înainte de a publica orice conținut, dați întregului articol o triplă verificare. Identificați orice propoziții lungi și scurtați-le sau împărțiți-le acolo unde este posibil.
O modalitate bună de a face acest lucru este să acordați atenție virgulelor. Dacă aveți mai mult de două într-o singură propoziție o puteți împărți în două, mai scurte. Regula ”o idee, o singură frază” oferă, de asemenea, îndrumări cheie.
Cu alte cuvinte, fiecare propoziție individuală ar trebui să exprime doar o idee specifică.
Scurtarea frazelor vă poate ajuta, de asemenea, să vă asigurați că alineatele nu sunt prea lungi. Paragrafele prea lungi sunt o modalitate sigură de a declanșa oboseala lecturii. Includeți o mulțime de spații între paragrafe.
În general, un paragraf sub 200 de cuvinte este, de obicei, considerat ușor de citit.
2. Distribuiți-vă strategic rubricile
Titlurile sunt o parte deosebit de importantă a conținutului scris pe website-ul dvs. Acest lucru se datorează faptului că ele ajută la ”ruperea” unui text, care altfel ar fi copleșitor. De asemenea, se asigură că cititorii pot urmări cu ușurință conținutul, de la o idee la alta.
În acest mod, creșteți nivelul de lizibilitate al paginii.
Titlurile trebuie utilizate pentru a semnifica fiecare parte individuală a unei pagini sau postări pe blog. În plus, acestea trebuie codificate corect. Asta înseamnă să folosești etichete <h1> și altele asemenea.
Asigurați-vă ca fiecare nivel de titlu să fie distinct. Acest lucru indică cititorilor că a început o nouă secțiune, și deci un nou subiect.
O mulțime de rubrici bine definite îi ajută pe screen readers să înțeleagă conținutul dvs. Acestea sunt dispozitive de asistență folosite de persoanele cu deficiențe de vedere. În acest mod, pot citi conținut online.
Conținutul care nu are titluri clare tinde să devină greu de citit pentru vizitatori.
3. Selectați cu atenție fonturile
Imaginea website-ului dvs. este o reprezentare vizuală a ceea ce sunteți sau ceea ce evidențiază compania dvs. Drept urmare, este ușor să vă ”pierdeți” în timpul procesului creativ. Nu este nimic greșit în a fi unic. Cu toate acestea, este important să vă asigurați că fonturile pe care le utilizați sunt lizibile.
Fonturile neobișnuite sau ciudate ar putea arăta bine pe ecran. Cu toate acestea, ele au un scop redus dacă nu pot fi ușor înțelese de către vizitatori.
În schimb, încercați să utilizați un font mai standardizat pentru textul principal al conținutului. Puteți folosi, de exemplu, Arial sau Georgia. Acestea nu sunt cele mai interesante opțiuni, dar au un scop vital. Nu uitați, trebuie să asigurăm un nivel de lizibilitate cât mai ridicat.
De asemenea, ar trebui să luați în considerare dimensiunea textului dvs. Scrisul prea mare sau prea mic poate fi foarte dificil pentru cititorul mediu. Mulți experți sunt de acord că 16 pixeli este dimensiunea perfectă a fontului.
Aceasta este o regulă generală, mai degrabă decât o lege pentru clasamente.
Concluzie
Dacă doriți ca website-ul dvs. să aibă succes, acordați atenție nivelului său de lizibilitate. Crearea de conținut dificil de citit va face website-ul inaccesibil pentru mulți vizitatori.
În schimb, găsirea unor modalități de îmbunătățire a lizibilității va asigura un conținut pe placul tuturor.
În acest articol am explorat trei sfaturi cheie prin care puteți începe să vă îmbunătățiți lizibilitatea. Să le trecem în revistă, încă o dată:
- folosiți propoziții și paragrafe scurte în întregul conținut;
- distribuiți strategic rubricile pentru a structura textul;
- selectați cu atenție fontul pe care îl utilizați și asigurați-vă că acesta este de dimensiuni optime.