Social media, cum puteți să vă promovați prin rețelele de socializare. Interacțiunea cu un public…
Website și SEO, cum funcționează împreună pentru o eficiență maximă
Website și SEO, cum funcționează împreună pentru o eficiență maximă. Primele încercări de a defini ce este SEO și cum funcționează au avut loc în anii ’90.
Introducere
Search Engine Optimization (SEO) este practica de a îmbunătăți relația dintre website și motorul de căutare. Primele încercări de a defini ce este SEO și cum funcționează ajung în anii ’90. Cea mai mare parte din ceea ce știam atunci este încă relevant și astăzi.
Însă, există mai multe modalități de a îmbunătăți relația dintre un website și motoarele de căutare decât în anii ’90. Optimizare SEO presupune să căutăm cea mai bună performanță posibilă pentru un website în rezultatele căutării.
Asta înseamnă că ne dorim cele mai posibile recomandări relevante. Acestea ne ajută să atingem obiectivele pentru website-urile noastre. Nu neglijați nici importanța unui web design realizat în mod profesionist.
SEO pentru website funcționează în următoarele moduri:
- optimizarea se asigură că website-ul este ușor de accesat;
- optimizarea asigură indexarea website-ului;
- optimizarea se asigură că website-ul publică un conținut unic, valoros;
- optimizarea se asigură că website-ul atrage link-uri utile pe care le folosesc algoritmii de căutare;
- optimizarea asigură organizarea eficientă și succintă a website-ului;
- optimizarea se asigură că website-ul respectă regulile motoarelor de căutare;
- optimizarea se asigură că website-ul este relevant pentru interogările folosite de oameni pentru a găsi conținut;
- optimizarea utilizează valori constante pentru a măsura performanța website-ului în căutare.
Orice altceva ce oamenii asociază cu optimizare SEO se încadrează în aceste categorii. Să aruncăm o privire la unele detalii ale acestor categorii.
Ajută website-urile să fie ușor de accesat
Nu este atât de simplu să faci un website ușor de accesat, așa cum îți dorești. Există o diferență imensă între un website de 10 pagini și unul de 10.000.000 de pagini. Motorul de căutare va stabili câte pagini parcurge și cât de des se accesează fiecare pagină.
Sarcina unui specialist SEO este de a oferi motorului de căutare cât mai multe motive pentru a accesa o pagină. Cu alte cuvinte, optimizarea funcționează prin gestionarea și îmbunătățirea crawl-ului.
Din păcate, unele persoane sunt confuze în ceea ce ar trebui să fie managementul crawl-ului pentru SEO. Aceștia vorbesc despre gestionarea ”bugetului de accesare la crawl”. Este un termen care descrie pe larg modul în care motorul de căutare alege și planifică paginile pentru accesare.
SEO nu poate gestiona sau controla ”bugetul de crawl”. Tot ce poate face SEO este să se asigure că paginile pot fi găsite și accesate.
Gestionăm accesările asigurându-ne că:
- navigarea internă (link-urile) se conectează la toate paginile (adresele URL) publicate pe un website;
- navigarea internă NU folosește atributul ”rel=’nofollow”’;
- paginile publicate NU folosesc meta directiva roboților ”nofollow”;
- fișierul ”robots.txt” blochează doar paginile (adresele URL) care nu ar trebui să fie incluse în index;
- link-urile de la alte website-uri indică multe adrese URL pe o pagină web;
- server-ul livrează conținut rapid și complet pentru crawler;
- accesările nedorite sunt blocate și împiedicate să abuzeze de resursele server-ului;
- paginile sunt concepute astfel încât algoritmii de căutare să le poată analiza, pentru a găsi link-uri.
Gestionarea crawl-ului presupune monitorizarea crawl-ului. Trebuie să confirmăm că motoarele de căutare parcurg paginile pe care le vrem. De asemenea, dorim să ne asigurăm că problemele sunt rezolvate.
Monitorizăm accesarea prin:
- analiza înregistrărilor server-ului web;
- analiza rapoartelor de indexare a motoarelor de căutare;
- analizarea rapoartelor de eroare în motorul de căutare.
Există o serie de probleme comune de gestionare a accesărilor. Toți specialiștii SEO ar trebui să fie oarecum conștienți. Cele mai frecvente erori se încadrează în aceste categorii:
- adrese URL stricate, care nu servesc conținut;
- același conținut este difuzat pe două sau mai multe adrese URL (conținut duplicat);
- canonicalizare necorespunzătoare sau inexistentă pentru conținut duplicat;
- declarative de paginație necorespunzătoare sau inexistente;
- timp lent de răspuns al server-ului (inclusiv erori de pauză);
- prea multe redirecționări de la o adresă URL originală la o adresă URL curentă (una este optimă).
Website-ul trebuie să fie ușor de indexat
Publicarea unei pagini nu asigură pur și simplu o indexare a acesteia. Motoarele de căutare încearcă să indexeze multe tipuri diferite de documente. Atunci când introduceți un cod executabil în aceste documente, situația devine dificilă.
Poate utilizați o platformă interactivă (Javascript) pentru a prelua și publica în mod dinamic date pe o adresă URL. Motorul de căutare este posibil să nu vadă totul sub URL-ul pe care doriți să îl indexați.
SEO face posibilă indexarea prin:
- acordarea permisiunii crawler-ilor de a prelua pagini;
- acordarea permisiunii crawler-ilor de a indexa conținutul de pe pagini;
- încorporarea a cât mai mult conținut indexabil în pagina preluată;
- limitarea sau eliminarea conținutului duplicat (publicarea conținutului unic pe fiecare URL);
- utilizarea marcajelor HTML cât mai mult posibil;
- folosirea de marcaje HTML speciale, recunoscute de motoarele de căutare;
- asigurarea utilizării corecte a codului HTML.
Tipul de conținut pe care îl utilizați într-o pagină contează și pentru indexare. De exemplu, imaginile sunt indexate diferit de text. Se obișnuiește să se asigure că imaginilor semnificative li se atribuie text descriptiv ”ALT=” și un titlu util.
Galeriile de imagini pot fi provocatoare. Mai ales atunci când proprietarii lor sunt reticenți să publice imagini de înaltă calitate sau text vizibil pe o pagină. Specialistul SEO trebuie să găsească cea mai bună variantă între aspectul estetic al paginii și o includere de conținut indexabil.
Textele publicate pe o pagină printr-o notificare push nu pot fi indexate de motoarele de căutare. Specialistul SEO trebuie să găsească cea mai bună opțiune între funcționalitatea dorită a paginii și o includere de conținut indexabil.
Cerințele de indexare adesea intră în conflict cu cerințele estetice
În multe scenarii, optimizarea SEO pentru o pagină se bazează pe compromisurile dintre nevoile conflictuale. Optimizarea trebuie să sprijine întotdeauna decizia de afaceri. Niciun website nu trebuie proiectat ”pentru SEO”. Website-ul ar trebui proiectat pentru a îndeplini obiectivele editorului și pentru a satisface nevoile vizitatorului.
Optimizarea trebuie să ignore uneori abordarea populară de organizare și publicare a conținutului. SEO funcționează cel mai bine atunci când atinge un echilibru. Trebuie urmărit aspectul și funcționalitatea unei pagini, alături de accesarea și indexarea acesteia.
Publicați conținut unic, util
Motoarele de căutare vor să afișeze utilizatorilor lor cel mai bun conținut posibil. Ținem cont de miliardele de întrebări pe care le formulează utilizatorii în fiecare lună. Nu există o modalitate unică, universală de a identifica ”cel mai bun conținut posibil”. Vă recomandăm să parcurgeți un articol din blog despre marketing de conținut.
Specialistul SEO trebuie să lucreze într-un spațiu de interogare. Un ”spațiu de interogare” constă din toate interogările similare sau conexe pentru un subiect dat. De asemenea, cuprinde și toate paginile relevante pe care un motor de căutare le afișează pentru acele interogări.
Specialistul SEO trebuie să reducă această concurență internă pentru cuvintele cheie. Trebuie să se asigure că paginile mai puțin relevante nu folosesc cuvinte cheie ”țintite” foarte dorite.
Conținutul poate fi unic, util și valoros. Toare acestea, indiferent de cât de bine este scris, câte cuvinte sunt pe pagină sau cât de bine structurat este. Dacă acel conținut satisface nevoile utilizatorului mai bine decât oricare altul, este un conținut bun.
Cu toate acestea, motoarele de căutare ar putea învăța să se aștepte la anumite tipuri de conținut sau structură. În aceste situații, cel mai bun conținut poate fi coborât în rezultatele căutării.
Specialiștii trebuie să caute un echilibru în încadrarea întregului conținut într-un marcaj structurat. Trebuie să permită creatorului să exprime idei într-un stil nativ. Stilul nativ NU este întotdeauna păcălit de marcarea structurată. Scopul conținutului este de a informa vizitatorii website-ului. Scopul SEO este de a sprijini conținutul.
Atrageți legături utile, informative
Motoarele de căutare utilizează link-uri pentru a găsi conținut pe Web. Pot folosi textul de ancoră furnizat de aceste link-uri pentru a înțelege sau eticheta conținutul la care se referă. Motoarele de căutare au folosit întotdeauna alte semnale pentru a evalua calitatea și relevanța conținutului.
Anumiți marketeri web au promovat idei false. De exemplu, ”link-urile sunt factorii cei mai importanți” și ”tot ce ai nevoie sunt niște link-uri”. Aceste idei false au dus la sute de mii sau milioane de penalizări ale website-urilor și la reduceri algoritmice.
Marketing-ul de căutare bazat pe legături nu optimizează căutarea
Link-urile cu adevărat optime sunt create fără cunoștințele sau suportul website-ului de care este legat. Legăturile optime nu conduc la penalizări sau reduceri algoritmice. Legăturile optime nu utilizează text de ancoră conceput în mod evident.
Acestea favorizează expresiile de căutare extrem de competitive. Fiecare practică asociată cu link building-ul competitiv pentru căutare duce la crearea de legături sub-optime.
Link-uri utile și informative
Acestea oferă indicii descriptive vizitatorilor despre ceea ce vor găsi pe un website. Indiciile descriptive nu trebuie să fie incluse în link-ul legătură. Link-urile utile, informative, sunt întotdeauna plasate într-un context care oferă semnificație și valoare legăturilor. Motoarele de căutare pot analiza sau nu contextul link-urilor.
Doriți legături naturale, utile și informative pentru a nu înlocui în mod constant link-urile ignorate de motoarele de căutare. Mai mult decât atât, nu doriți să suferiți penalizări. Achiziția legăturii ar trebui să se întâmple fără anxietate.
Creșterea naturală a profilului de backlink al unui website este un indiciu al competitivității conținutului paginii. Majoritatea website-urilor nu câștigă niciodată prea multe legături. Motoarele de căutare înțeleg acest lucru. Astfel, acordă acelor website-uri trafic organic adecvat pe baza altor semnale utilizate de algoritmii lor.
Organizează conținutul website-ului în mod eficient
Este necesară utilizarea eficientă a conținutului pentru a crea o experiență pozitivă pentru vizitator. În mod ideal, ei găsesc ceea ce caută rapid. Extrag informațiile de care au nevoie și întreprind toate acțiunile pe care le doresc.
Avem mai multe reguli despre ce să nu facem cu conținutul azi, în comparație cu anii ’90. Organizarea eficientă a conținutului include reducerea, minimizarea sau eliminarea componentelor problematice ale paginii. Acestea pot avea un impact negativ asupra modului în care motoarele de căutare evaluează calitatea unei pagini.
Organizarea eficientă a conținutului încearcă să reducă, să minimizeze sau să elimine elementele inutile din pagină. Nu trebuie compromisă libera exprimare a creatorului. SEO trebuie să sprijine stilul creatorului de conținut, nu să-l dicteze.
Putem permite creatorilor de conținut să se exprime așa cum doresc. Astfel, specialiștii își extind propriile abilități, dincolo de lista de verificare SEO.
Organizarea eficientă a conținutului îmbunătățește mesajul fără a interfera cu scopul conținutului. Nu este ușor să explici acest lucru în termeni simpli și conciși. O regulă bună este să vă întrebați dacă doriți să schimbați conținutul ”pentru SEO” sau ”pentru prezentare”.
Abordarea greșită care trebuie evitată
Dacă vă gândiți doar la beneficiul SEO al modificării propuse, atunci este o abordare greșită.
Prezentarea este mai importantă decât regulile percepute ale strategiilor de optimizare. Pe termen lung, motoarele de căutare vor identifica și răsplăti stiluri și metode de prezentare eficiente. Conținutul structurat artificial ce respectă regulile SEO devine învechit pe măsură ce motoarele de căutare învață să recunoască tiparele.
Nu există o modalitate unică și optimă de organizare a conținutului nici pe pagină, nici pe website. Cei care susțin formatarea conținutului în conformitate cu regulile specifice reduc oportunitățile conținutului.
Respectă liniile directoare ale motorului de căutare
Liniile directoare au evoluat de la folosirea abuzivă și îndelungată a algoritmilor de căutare. Majoritatea recomandărilor puse în aplicare de Bing sau Google sunt reacții la practicile de marketing înșelătoare. Liniile directoare sunt la îndemână pentru lista de verificare a aspectelor care duc la penalități și reduceri algoritmice.
Consumăm timp pentru a duce conținutul și link-urile din website cât mai aproape de ce permit motoarele de căutare. Mult mai eficient, acest timp poate fi folosit pentru a crea conținut unic, interesant și util.
Îndrumările de la motoarele de căutare ajută la distingerea conținuturilor. Se observă diferența dintre cel cu adevărat util în raport cu cel creat de dragul de a câștiga trafic. Website-ul este declasificat de algoritmii de căutare? Este penalizat de echipele de spam sau decontorizat complet?
În acest caz, trebuie aflat ce pagini de pe website câștigă trafic din alte surse și de ce. Eliminați paginile care nu pot câștiga trafic fără a încălca recomandările motoarelor de căutare. Specialistul SEO va înlătura un punct major de disensiune între website și motorul de căutare.
Ghidul motorului de căutare explică ce sunt aceste puncte de disensiune dintre website și motorul de căutare. Crearea de disensiuni între pagină și motorul de căutare este exact opusul optimizării.
Potriviți conținutul bun al unui website cu întrebările puse de oameni
Motoarele de căutare găsesc și partajează conținut de pe un website. Acest conținut răspunde la întrebările pe care le utilizează căutătorii. Marketerii web au dorit să atragă tot mai mulți vizitatori printr-o paletă tot mai mare de întrebări.
Specialistul SEO trebuie să găsească, din nou, un echilibru. Trebuie urmărite creșterea traficului bazat pe interogări și limitările conținutului la ceea ce este necesar.
Crearea de conținut doar de dragul de a se potrivi interogărilor este ineficientă și duce la reduceri algoritmice. În unele cazuri, aceasta poate duce la penalități de spam.
Folosim optimizarea pentru a monitoriza întrebările care conduc traficul către o pagină. De asemenea, pentru a îmbunătăți calitatea conținutului din pagină, pentru a se potrivi mai bine cu acele interogări. Putem modifica sau extinde conținutul pentru a se potrivi cu interogările trecute cu vederea.
Limbajul de interogare arată, adesea, foarte diferit de presupunerile creatorului de conținut. Acesta poate avea alte idei despre ce fraze și cuvinte cheie sunt relevante pentru conținut.
Importanța cuvintelor cheie în creșterea traficului pentru website
Folosim cercetarea prin cuvinte cheie pentru a identifica interogări potențial utile. În acest mod, un website primește trafic. Cercetarea prin cuvinte cheie este adesea abuzată de cei care urmăresc o strategie de cuvinte cheie fără sfârșit.
Marketing-ul de cuvinte cheie fără sfârșit adaugă continuu ținte de cuvinte cheie la lista de interogări ale unui website. Aceasta duce la o abundență a producției de conținut, iar standardele de producție suferă.
Cercetarea corectă a cuvintelor cheie identifică oportunitățile ratate. Spre deosebire de cuvintele cheie noi, care nu au nicio relevanță pentru obiectivul principal al website-ului. Oportunitățile ratate se regăsesc cel mai ușor în datele de interogare furnizate de motoarele de căutare.
Folosim cercetarea cuvintelor cheie pentru a identifica întrebările preferate de utilizatorii dintr-o anumită verticală a pieței. Proprietarul website-ului poate nu are nicio idee reală despre întrebările pe care oamenii le folosesc pentru a găsi conținut asemănător.
Specialistul SEO trebuie să identifice interogările care pot fi utile pentru conținutul existent al website-ului. Este posibil ca acesta să necesite ajustări pentru a se potrivi mai bine cu acele întrebări.
Utilizați valori consistente pentru a măsura performanța unui website
Monitorizarea performanței wesite-ului este cea mai dificilă provocare în optimizare. Avem multe valori din care să alegem, dar niciuna nu este perfectă. Mai rău, multe instrumente care colectează date fac acest lucru în mod imperfect.
Fie din cauza ipotezelor defectuoase ale creatorilor de instrumente, fie din limitările naturale ale tipului de date colectate. Iată exemple de valori SEO comune.
Vizitele directe
Acestea constau din toate solicitările de pagini care sunt făcute fără date recomandate. Vizitele directe pot reprezenta persoane care dau click pe bookmark. Pot fi persoane care dau click pe link-urile ce se deschid în noile ferestre ale browser-ului. De asemenea, persoane care copiază și lipesc URL-urile în barele de adrese ale browser-ului.
Erorile
Acestea înregistrează cererile de pagini care au eșuat. Erorile server-ului sunt identificate prin codurile de stare. Erorile de marcare HTML sunt identificate pasiv de crawler. Motoarele de căutare majore raportează erorile din panoul de administrare.
Optimizarea funcționează cel mai bine atunci când sunt identificate și corectate erorile.
Recomandările fără căutare
Acestea constau în vizite directe și alte trimiteri pe website. Ele numără numărul de accesări care apar din surse care nu sunt de căutare. Este posibil ca aceste valori să nu fie în întregime fiabile, din diverse motive. De exemplu, unele recomandări de căutare pot fi identificate greșit ca vizite directe.
Alte trimiteri la website
Acestea sunt atribuite vizitatorilor care dau click pe link-urile de pe alte pagini. Unele instrumente de spam sunt utilizate pentru a umfla aceste statistici de trimitere. Scopul este de a păcăli proprietarul website-ului în vizitarea celor menționate în câmpul de recomandare. Traficul fals de recomandări este o problemă răspândită.
Vizualizările pe pagini
Contează ori de câte ori a fost solicitată o adresă URL specifică. Vizualizările pe pagină sunt ușor de filtrat în funcție de tipul de URL. Nu depind de orele de început și de sfârșit, de cum se desfășoară sesiunile și vizitele. Cu toate acestea, vizualizările pe pagini pot fi umflate de solicitări repetitive excesive din surse necorespunzătoare.
Recomandările de căutare
Acestea sunt, de obicei, împărțite în organice (neplătite) și PPC (Plata per Click). Recomandările de căutare sunt ușor de filtrat prin motorul de căutare. Însă, necesită un efort suplimentar pentru a face distincția între vizitele neplătite și cele plătite.
Datele din recomandările de căutare pot fi identificate greșit și falsificate. Acestea pot fi raportate în parametri diferiți de către diverse instrumente de analiză. Niciunul dintre aceste instrumente nu este neapărat greșit.
Sesiunile
Sunt utilizate pentru a reprezenta vizitele și uneori vizitatorii. Un vizitator se poate implica în mai multe vizite pe un website. Sesiunile sunt o valoare slabă deoarece nu există o metodă fiabilă pentru identificarea începerii și încheierii sesiunii. Toate definițiile sesiunii sunt arbitrare.
Vizitatorii
Aceștia pot fi roboți (software) sau oameni. Un vizitator se poate întoarce pe un website, poate să ”stea” pentru perioade lungi de timp. Un vizitator poate fi un potențial client sau doar un rătăcitor.
Vizitele
Nu sunt exact același lucru cu sesiunile. O vizită poate consta dintr-o singură solicitare URL. De asemenea, poate consta din sute de solicitări URL, pe o perioadă de câteva zile. La fel ca sesiunile, valorile noastre pentru măsurarea vizitelor sunt arbitrare.
Există multe alte valori pe care le folosesc diversele instrumente de raportare. Niciuna dintre aceste valori nu este perfectă. Niciuna dintre aceste valori nu este aproape perfectă. Tot ce putem cere de la o valoare SEO este că aceasta să fie consecventă.
Optimizarea SEO funcționează cel mai bine cu valori constante. Acestea ne permit să identificăm creșterea în tiparele de trafic. Putem afla de diversele anomalii și modele sezoniere în comportamentul vizitatorului.
Dorim să știm ce vizitatori primesc erori, tipul lor și dacă acestea degradează performanța website-ului, experiența și conversia.
Gânduri finale despre un website optimizat
În ciuda afirmațiilor de marketing pe care le veți vedea, nu există ghiduri definitive pentru SEO. Un ghid ”definitiv” ar trebui să acopere totul și niciun ghid pentru SEO nu acoperă totul. Cu cât aceste îndrumări devin mai complexe, cu atât cititorii sunt mai predispuși la greșeli.
Optimizarea nu poate fi redusă în mod eficient la o listă de verificare. Vei omite sau clasifica greșit ceva, în opinia altcuiva.
Ceea ce trebuie să înțelegem este că optimizarea începe cu cele mai simple fundații. Creați un website ușor de accesat, indexat și potrivit cu interogările pe care oamenii le folosesc. Din această fundație construim o complexitate prin metodele și practicile noastre pentru optimizarea SEO.
SEO funcționează cel mai bine atunci când este adaptat website-ului. Mult mai eficient decât o forțare de a respecta lista specifică de cerințe SEO. Nu puteți optimiza dacă doriți ca fiecare website să facă exact aceleași lucruri.